Monday 19 December 2011

AZAM TAHUN BARU

pejam celik,pejam celik....dh nak masok tahun 2012,bermakna tahun nie tiada lagi nak berhoneymoon atau nak mengagalkan result aku...huhu...dan bermakna juga aku kne korbankan masa on9,masa tgk tb ,masa fotografi ( yang mmg aku suka buat) dan mcm2 agi...biasalah tahun ni jugak aku kne menduduki peperiksaan yang menentukan masa depan aku kat mana....iaitu SPM...atau kami gelarkan sijil pelajaran malaysia / sijil perkahwinan malaysia ..hahah...

mak aku cakap,,kalau aku nak masok uitm kne ada paling kurang 5A....fuh xpernah seumur hidup aku dpt 5A auw,,paling tidak pown rezeki aku cuma dapat 2A je,,,,insyallah tahun depan aku akan buat yang lebih baik,,,,tambahan lak aku anak sulung dalam keluarga,,,dan kne jadi contoh pada adik2 aku....mmg hajat aku mmg nak masok UITM sri iskandar,perak... knpe aku pilih sana??? aku kan minat dalam bidang fotografi so kne merantau la skit...kat situ je uitm yang menyediakan tawaran tu ...dan dengan keikhlasan doaku serta usaha aku dalam mencapai matlamat hidup aku kne berubah ..insyallah akan tercapai....


dalam pada tu aku nak kejar impian aku nak jadi senang...aku xnak hidup susah,,mak aku ckp dengan pelajaran juga kita leh mengubah nasib kita...yela sapa la yang nak hidup susah an,,,aku nak la jugak dapat pakai kereta mewah,rumah besar,duit banyak....yela bila aku tgk org lain ada kereta mewah,nan rumah besar bagai...aku pown ada la gak rsew jelez sebab aku xpernah merasa mcm tu....siap ada yang rumah ada swimming pool lagi....tu yang best tu,,,( saya pown nak )


huhhh.....dalam pada tu jugak aku nak jadi seorang photog wanita yang berjaya satu hari nanti....dengan pencapaian yang aku ada,,insyallah dengan rezeki yang diberikan oleh-NYA aku dpt penuhi impian yang selama terkubur sahaja....aku akan buktikan yang aku jugak leh jadi seorg photog yang berjaya meskipun kaum lelaki sahaja yang banyak ceburi bidang ni....


dan inilah azam aku tahun ni SPM 5A...DAN TAWARAN KE UITM SRI ISKANDAR,PERAK...semoga ia tetap disanubariku amin...



No comments:

Post a Comment